Ellicom Webshop

Service

Ibland händer det, hur försiktig du än är så kan din produkt sluta fungera!

 

Mobiltelefoner

Innan du skickar produkten till verkstaden kan du prova att starta om telefonen och göra en fabriksåterställning (kom ihåg att göra en backup innan återställningen). Testa även med att uppdatera telefonens mjukvara.

Om du trots det inte får ordning på produkten så behöver den troligen en tillsyn från verkstaden.

IMEI-numret är telefonens identitetsnummer och krävs i kontakt med verkstaden, det syns i displayen om du trycker *#06#, alternativt kika under batteriet eller i fallet iPhone på din telefons simkortshållare. Det är 15-siffrigt och börjar på 01 alt 35.

 

Registrera en service via denna länk:
http://www.serviceconnection.nu/sc/MobilByran/OrderSearch/New/Default.aspx

 

Önskar du direktkontakt med tillverkaren?

Samsung 0771-726 78 64

Nokia 077-662 22 22

HTC 08-505 564 38

Sony 013-244 500

LG 0770-545 454

Apple 0771-199 519

 

Övriga produkter

För service av övriga produkter skicka dem med felbeskrivning till Ellicom så ser vi till att för varje produkt ansvarig verkstad hanterar dem. Vid eventuellt kostnadsförslag återkommer vi med det innan produkten repareras.

 

Ellicom AB

Att: Reparation

Norsbacken 3

181 30 Lidingö

 

Garantier

Garanti på produkterna står respektive tillverkare för. Normalt gäller 2 års garanti på mobiltelefoner och mellan 1-2 år på övriga produkter.

Undantaget från garanti är laddningsbara batterier samt hygienartiklar såsom öronkuddar, mikrofonskydd etc.

Ellicom info@ellicom.se Norsbacken 3 181 30 Lidingö tel. 010-516 47 00