Service
Ibland händer det, hur försiktig du än är så kan din produkt sluta fungera!
Mobiltelefoner
Innan du skickar produkten till verkstaden kan du prova att starta om telefonen och göra en fabriksåterställning (kom ihåg att göra en backup innan återställningen). Testa även med att uppdatera telefonens mjukvara.
Om du trots det inte får ordning på produkten så behöver den troligen en tillsyn från verkstaden.
IMEI-numret är telefonens identitetsnummer och krävs i kontakt med verkstaden, det syns i displayen om du trycker *#06#, alternativt kika under batteriet eller i fallet iPhone på din telefons simkortshållare. Det är 15-siffrigt och börjar på 01 alt 35.
Önskar du direktkontakt med tillverkaren?
Samsung 0771-726 78 64
Nokia 077-662 22 22
HTC 08-505 564 38
Sony 013-244 500
LG 0770-545 454
Apple 0771-199 519
Övriga produkter
För service av övriga produkter skicka dem med felbeskrivning till Ellicom så ser vi till att för varje produkt ansvarig verkstad hanterar dem. Vid eventuellt kostnadsförslag återkommer vi med det innan produkten repareras.
Ellicom AB
Att: Reparation
Norsbacken 3
181 30 Lidingö
Garantier
Garanti på produkterna står respektive tillverkare för. Normalt gäller 1-2 års garanti.
Undantaget från garanti är laddningsbara batterier samt hygienartiklar såsom öronkuddar, mikrofonskydd etc.